Ελλαδα

Νέο πρόγραμμα Υπουργείου Υγείας: Ασθενείς αξιολογούν δημόσια νοσοκομεία

Μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) αναμένεται να ξεκινήσει από τα μέσα Ιουνίου: οι ασθενείς των δημόσιων νοσοκομείων θα αξιολογούν την ποιότητά τους μέσω απλού SMS, βοηθώντας έμπρακτα στην αναμόρφωση της Δημόσιας Υγείας .

Πώς θα λειτουργεί

  • Με το εξιτήριο, εντός 72 ωρών, κάθε ασθενής θα λαμβάνει SMS με έναν προσωπικό σύνδεσμο προς ερωτηματολόγιο 32–36 ερωτήσεων
  • Η σύνδεση απαιτεί ταυτοποίηση μέσω Taxisnet ή ΑΜΚΑ, ενώ η ανωνυμία διασφαλίζεται με μηχανισμό καταστροφής των στοιχείων μετά την εισαγωγή

Το εύρος του ερωτηματολογίου

Οι ερωτήσεις καλύπτουν βασικούς πυλώνες της εμπειρίας του ασθενούς:

  1. Προσβασιμότητα & είσοδος (εφημερίες, τακτικά ραντεβού)
  2. Οργάνωση & συντονισμός φροντίδας
  3. Ποιότητα νοσηλείας και συμπεριφορά προσωπικού
  4. Συμμετοχή ασθενή στις αποφάσεις
  5. Καθαριότητα & υποδομές
  6. Υποστήριξη κατά την έξοδο
  7. Συνολική αξιολόγηση

Στόχος και αξιοποίηση

  • Η μέτρηση βασίζεται σε διεθνή μοντέλα PREMs, που εφαρμόζονται σε χώρες του ΟΟΣΑ
  • Τα ανώνυμα δεδομένα θα βοηθούν στη στόχευση παρεμβάσεων, τόσο από τα ίδια τα νοσοκομεία όσο και από τις Υγειονομικές Περιφέρειες, ενώ η ηγεσία του Υπουργείου θα λαμβάνει συνολικές αναλύσεις & διαρκή ροή feedback

Χρονοδιάγραμμα

  • Έναρξη: πιλοτικά σε γενικά και πανεπιστημιακά νοσοκομεία από τα μέσα Ιουνίου
  • Κατηγορίες εκτός πρώτης φάσης: παιδιατρικά, ογκολογικά νοσοκομεία — θα ενταχθούν στο πρόγραμμα με προσαρμοσμένα ερωτηματολόγια
  • Επόμενα στάδια: εντός τριμήνου έλεγχος και βελτιώσεις, με σταδιακή επέκταση και στα ΤΕΠ .

Γιατί είναι σημαντικό

  • Δίνει «φωνή» στους ασθενείς για να αναδείξουν πραγματικές αδυναμίες — από το περιβάλλον έως τη διοίκηση και το προσωπικό .
  • Εισάγει μια καινοτομία στην ελληνική Δημόσια Υγεία: δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα, με δυνατότητα άμεσων διορθωτικών παρεμβάσεων .

Συμπέρασμα

Το νέο σύστημα αξιολόγησης φέρνει έναν «πολιτικό καθρέφτη» στις υπηρεσίες του ΕΣΥ, καθιστώντας σαφές ότι η ποιότητα εξυπηρέτησης θα μπορεί να βελτιώνεται με βάση την άμεση εμπειρία των πολιτών. Αν εφαρμοστεί σωστά, ανοίγει το δρόμο για ένα πιο διαφανές, υπεύθυνο και ανθρωποκεντρικό Εθνικό Σύστημα Υγείας.

 

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Ελλαδα

Εκπτώσεις 2020: Πότε ξεκινούν, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Εκπτώσεις 2020: Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2020 ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και το Σάββατο 29
Ελλαδα

Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία: Άκρως επικίνδυνο το τζάκι

Για τους κινδύνους της αλόγιστης χρήσης τζακιού προειδοποιεί η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία σε ανοικτή της επιστολή. Με ανοιχτή επιστολή η