Ε65 Βόρειο Τμήμα: «Τελευταίο μίλι» για την παράδοσή του

-Από την Καλαμπάκα προς τα Γρεβενά: Επικεντρωμένη πρόοδος για τη Δυτική Μακεδονία
-Ξεπέρασε το 75 % μέχρι το τέλος Απριλίου – Παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2026
Με σταθερό ρυθμό οι εργασίες προχωρούν στο βόρειο τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα – Εγνατία), με το συνολικό ποσοστό υλοποίησης να έχει ξεπεράσει το 72,7 % (στοιχεία Μαρτίου 2025). Οι πληροφορίες από πηγές εγνωσμένου κύρους φέρνουν το έργο σε μια κρίσιμη φάση, με εκτιμώμενη ολοκλήρωση και παράδοση προς χρήση μέσα στους επόμενους 8–9 μήνες.
Παρότι το βόρειο τμήμα δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα, όπως εκτεταμένες σήραγγες ή γέφυρες, αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της διέλευσης μέσω ορεινών όγκων. Κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στην ενίσχυση της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Οι κατασκευαστικές εργασίες που αποτελούν το τεχνικό θεμέλιο του αυτοκινητόδρομου είναι ιδιαίτερα προχωρημένες· οι σήραγγες κι οι γέφυρες έχουν πρακτικά ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, οι εργασίες στο τμήμα από την Καλαμπάκα έως τα όρια Θεσσαλίας–Δυτ. Μακεδονίας είναι ταχύτερες, ενώ συνολικά βρισκόμαστε ήδη στο τελευταίο «12μηνο» του έργου.
Οι οδοστρωσίες και ασφαλτοστρώσεις συνεχίζουν με εντατικό ρυθμό. Το έργο υποστηρίζεται από δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, με ανθρώπινο δυναμικό 780 άτομα και στόλο 440 μηχανημάτων και φορτηγών.
Σύνοψη τρέχουσας προόδου (Μάρτιος 2025):
- Συνολική πρόοδος: 72,77 %
- Σήραγγες: 98,47 %
- Γέφυρες: 95,87 %
- Ασφαλτικά: 44,87 %
- Χωματουργικά: 85,33 %
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Βορείου Τμήματος:
- Μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 δίδυμες σήραγγες (176ο χλμ) και 1 μονός κλάδος (137ο χλμ)
- 2 Cut & Cover τεχνικά (137ο–138ο χλμ)
- 23 γέφυρες
- 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις
- 3 διπλής όψης χώροι στάθμευσης & ανάπαυσης (με WC)
- 89 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας
- 6 ανισόπεδοι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενά, Οξύνεια, Αγιόφυλλο–Καρπερό, Εγνατία)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 μετωπικός και 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων
- 2 κέντρα ελέγχου & συντήρησης (Τρίκαλα, Αγιόφυλλο–Καρπερό)
- 1 κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας & 1 κέντρο ελέγχου σηράγγων
Σημαντικότητα του έργου:
Το βόρειο τμήμα του Ε65 αποτελεί ζωτικό αναπτυξιακό κόμβο για Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο, συμπληρώνοντας την εικόνα του εθνικού οδικού δικτύου. Πέρα από το μέγεθός του –182,1 χλμ. συνολικά, προϋπολογισμού περίπου 1,4 δις €– το έργο αναβαθμίζει την προσβασιμότητα σε προορισμούς όπως Μετέωρα, Λίμνη Πλαστήρα, Καρπενήσι και Τρίκαλα, συμβάλλοντας στην περιφερειακή ανάπτυξη. Η χρηματοδότησή του εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης, καθιστώντας το ένα από τα πλέον κρίσιμα έργα του είδους στην Ελλάδα.