Connect with us

Ακρίβεια: Ανατιμήσεις – φωτιά στα σούπερ μάρκετ από την νέα χρονιά

Ελλαδα

Ακρίβεια: Ανατιμήσεις – φωτιά στα σούπερ μάρκετ από την νέα χρονιά

Ανατιμήσεις – φωτιά αναμένεται να δούμε στα σούπερ μάρκετ με τη χρονιά. Οι καταναλωτές καλούνται να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την αγορά βασικών προϊόντων. Ήδη φτάνουν στα σούπερ μάρκετ οι νέοι τιμοκατάλογοι με τις αυξημένες τιμές από τους προμηθευτές προϊόντων. Ποια προϊόντα επηρεάζονται.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτή οι αυξήσεις από τον Ιανουάριο θα κυμανθούν από 5% έως 10% και σε κάποια προϊόντα θα φτάσουν στο 15%. Καθαριστικά, καλλυντικά, είδη περιποίησης, χαρτικά που δεν έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία για Μόνιμη Μείωση Τιμής τους επόμενους έξι μήνες, αναμένεται να ακριβύνουν.

Ακόμη, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Circana, οι τιμές των FMCG (ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα) θα αυξηθούν μεσοσταθμικά κατά 4,5% το 2024, από 7,3% το 2023. Ειδικά στα τρόφιμα προβλέπονται αυξήσεις 4,6% τη νέα χρονιά, από 7,2% το 2023. Την παραπάνω πρόβλεψη παρουσίασε στο ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτών (ΙΕΛΚΑ) η διευθύντρια πωλήσεων της Circana Δήμητρα Κατσίπη, εκτιμώντας ότι η επόμενη χρονιά θα είναι πληθωριστική, αλλά τουλάχιστον όχι με την ίδια δυναμική του 2023.

«Φαρμάκι» θα είναι οι τιμές και σε τυροκομικά, δημητριακά και όσπρια από το νέο έτος

Ανατιμήσεις έχουν αναφερθεί έως τώρα σε περίπου 100 κωδικούς, μεταξύ άλλων από 20% έως 55%, στα κρασιά ως 19%, κονσέρβες έως 14%, κριτσίνια έως 10%, όσπρια και ρύζι έως 10%, μπάρες δημητριακών 9%, δημητριακά για πρωινό έως 8%, πατατάκια έως 8%, κατεψυγμένα λαχανικά περίπου 8%, αλλαντικά έως 8%, σοκολατοειδή έως 8%, προϊόντα προσωπικής υγιεινής έως 5% και γαλακτοκομικά 3,7%.

Επίσης, έως 14% θα είναι η αύξηση στους μικρούς ατομικούς συσκευασμένους χυμούς που χρησιμοποιούν τα παιδιά στο σχολείο. Ακόμη, μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές σε τυροκομικά, δημητριακά και όσπρια, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ.

www.topontiki.gr

APXH