Connect with us

Δυτική Μακεδονία. Ένα «μαγαζί γωνία» που δεν ξέρει να προβάλει τα προϊόντα του

Δυτ. Μακεδονια

Δυτική Μακεδονία. Ένα «μαγαζί γωνία» που δεν ξέρει να προβάλει τα προϊόντα του

Ως άνθρωπος της αγοράς, γνωρίζω καλά πως το σημείο ενός καταστήματος παίζει καθοριστικό ρόλο στη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Πόσο μάλλον όταν το μαγαζί αυτό είναι σε κεντρικό δρόμο και μάλιστα σε «γωνία». Έτσι αντιλαμβάνομαι την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Ένα μαγαζί «γωνία» με παρά πολλά και ποιοτικά προϊόντα, σε σημείο όπου καθημερινά υπάρχουν χιλιάδες διελεύσεις πελατών. Δυστυχώς όμως ούτε το σημείο αυτό εκμεταλλευόμαστε, ούτε προβάλλουμε σωστά τον τόπο μας, ούτε τα υψηλής ποιότητας παραγόμενα προϊόντα μας, ούτε καν τη θερμή φιλοξενία των συμπολιτών μας.
Για να γίνω πιο σαφής, εχθές ημέρα Παρασκευή είχα τη χαρά να συζητήσω με ανθρώπους της Εγνατίας Οδού, όπου διαχειρίζονται την κυκλοφορία του δρόμου. Από τις οκτώ το πρωί μέχρι τις δυο το μεσημέρι καταγράφηκαν 8.000 διελεύσεις αυτοκινήτων Ι.Χ. Και αυτό το νούμερο διελεύσεων μόνο σε ένα πρωινό. Με απλά μαθηματικά λοιπόν μπορούμε να υπολογίσουμε και το μέγεθος των ανθρώπων που διασχίζουν τη Δυτική Μακεδονία τους τέσσερις θερινούς τουριστικούς μήνες. Ασφαλώς μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και για τους χειμερινούς σε μικρότερο μέγεθος. Ας υπολογίσουμε λοιπόν πως ένα Ι.Χ επιβατικό αυτοκίνητο που διασχίζει την Εγνατία μας, επιβαίνουν τρεις κατά μέσο όρο άνθρωποι. Αφού στο πρωινό οκτάωρο έχουμε 8.000 διελεύσεις, μπορούμε να έχουμε ένα μέσο όρο περίπου υπολογίζοντας 15.000 διελεύσεις Ι.Χ στο εικοσιτετράωρο. Άρα 45.000 άνθρωποι διασχίζουν τον τόπο μας καθημερινά. Αν το πολλαπλασιάσουμε αυτό επι τις 120 ημέρες της τουριστικής περιόδου μας φέρνει το εκπληκτικό νούμερο των 5.400.000 ανθρώπων όπου διασχίζουν την Εγνατία Οδό κυρίως για τουριστικούς λόγους.
Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως οι τέσσερις περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Μακεδονίας, αυτή των Γρεβενών, της Καστοριάς, της Κοζάνης και της Φλώρινας, έχουν ένα τεράστιο ανθρώπινο δυναμικό να απευθυνθούν, ούτως ώστε να προσπαθήσουν να τους προσελκύσουν ως επισκέπτες εναλλακτικού τουρισμού, έστω των δυο ημερών, μετατρέποντας το γεωμορφολογικό μας μειονέκτημα, την έλλειψη θάλασσας δηλαδή, σε πλεονέκτημα. Ναι, είναι εφικτό να συμβεί αυτό, υπάρχουν άλλωστε παρά πολλά παραδείγματα στη γειτονική Περιφέρεια Ηπείρου και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Η φύση μας, οι επαγγελματίες μας, οι άνθρωποι μας, μπορούνε και πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το γωνία μαγαζί που λέγεται «Εγνατία Οδός» και διασχίζει τη Δυτική Μακεδονία ενώνοντας την Ήπειρο, όπου και έχει το κομβικό σημείο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, με την κεντρική Μακεδονία όπου έχει το δεύτερο σημαντικότερο αεροδρόμιο της χώρας και φυσικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Έχουμε την χρυσή ευκαιρία. Εάν μάλιστα συνυπολογίσουμε και τον Ε-65 όπου σε λίγο θα κουμπώσει στην Εγνατία, το νούμερο των διελεύσεων αυξάνεται σε δυσθεώρητα νούμερα, καθώς η Δυτική Μακεδονία μετατρέπεται σε σημαντικότατο κόμβο που θα ενώνει την Εθνική Οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό που διασχίζει ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα.
Άμεση προβολή του τόπου μας χρειάζεται από την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας στις γειτονικές περιφέρειες, αλλά και στις γειτονικές χώρες. Όχι ασφαλώς μόνο στις βαλκανικές αλλά και στις ευρωπαϊκές, όπως στην Ιταλία όπου χιλιάδες τουριστών επισκέπτονται την Ήπειρο κάθε χρόνο. Προβολή του τόπου μας χρειαζόμαστε και στους λιμένες και τα αεροδρόμια της βορείου Ελλάδος. Είμαι σίγουρος πως με σωστό πολιτικό προγραμματισμό και σωστή προβολή, θα «δουλέψει» και το καλύτερο είδος διαφήμισης που δεν είναι άλλο από τη μεταφορά καλών εντυπώσεων από στόμα σε στόμα.
Έχουμε ανθρώπους της αγοράς που γνωρίζουν καλά πως παράγεται ο πλούτος και οι καλές θέσεις εργασίας. Να τους στηρίξουμε. Θα χρειαστεί να αλλάξουμε ένα μέρος της νοοτροπίας μας, την εργασιακή κουλτούρα μας, αλλά το αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου θα μας δικαιώσει. Αρκεί να μην αφήσουμε αυτό το «μαγαζί γωνία» ανεκμετάλλευτο.

 

Continue Reading
You may also like...

Δημοφιλή νέα

Facebook

APXH