Connect with us

Trend η «συγκατοίκηση» και στο λιανεμπόριο – Γιατί γνωστοί retailers, όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Public, Pepco και Jysk, επιλέγουν να «συγκατοικήσουν»

Γρεβενα

Trend η «συγκατοίκηση» και στο λιανεμπόριο – Γιατί γνωστοί retailers, όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Public, Pepco και Jysk, επιλέγουν να «συγκατοικήσουν»

Η ολοένα και μικρότερη προσφορά ελεύθερων καταστημάτων σε καθιερωμένες εμπορικές πιάτσες, η έλλειψη χώρων πάνω από 400 τ.μ., η άνοδος των ενοικίων και η ανάγκη των «νεοφώτιστων» αλυσίδων για γρήγορη επέκταση φέρνουν και στο retail την τάση της συγκατοίκησης.

Χωρίς τη λογική του shop in shop, δύο ή τρεις εμπορικές αλυσίδες επιδιώκουν να «μοιραστούν» το ίδιο ακίνητο, δημιουργώντας ένα ιδιότυπο mall, στοχεύοντας να εκμεταλλευτούν τη μεγαλύτερη προσέλευση κοινού. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι «συγκάτοικοι» να έχουν διαφορετικό προϊοντικό μείγμα, ενώ στην ιδανική περίπτωση θα μπορούσε να είναι συμπληρωματικό.

Αυτή τη στρατηγική, που έχει τεσταριστεί, τόσο εντός όσο εκτός συνόρων, ακολουθεί η πολωνική αλυσίδα ρούχων και ειδών σπιτιού Pepco για να επεκταθεί στην επαρχία και ήδη προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία σημείων πώλησης εντός των καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε 5 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

Πρόκειται για τις Σέρρες, τα Γρεβενά, τις Σάπες Ροδόπης, την Κομοτηνή και την Πτολεμαΐδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα διαθέσει χώρο στην Pepco, έναντι ενοικίου, ενώ εξωτερικά θα αναρτηθούν πινακίδες και των δυο εταιρειών.

Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος ακολουθεί τη συμφωνία που έχει συνάψει η πολωνική αλυσίδα με την Public, μισθώνοντας χώρους στα δύο καταστήματα της τελευταίας στη Θεσσαλονίκη, με πολύ καλά αποτελέσματα και ένα τρίτο στη Λεωφόρο Συγγρού στην Καλλιθέα. Ας σημειωθεί ότι η Public εκτός της Pepco «συγκατοικεί» και με τη Jysk, η οποία έχει μισθώσει χώρο στο κατάστημα της Παλλήνης.

Συζητήσεις και με άλλες αλυσίδες

Σύμφωνα με πληροφορίες το επιτελείο της Pepco έχει προσεγγίσει κι άλλες αλυσίδες προκειμένου να βρεθεί φόρμουλα «συγκατοίκησης».

Μεταξύ αυτών είναι η σερβική αλυσίδα καλλυντικών Lilly Drogerie, η δανέζικη αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Jysk και μία από τις κορυφαίες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Με στόχο τα 200 καταστήματα

Όπως αναφέρει πάντως στον ΟΤ ο κος Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager Greece για την Pepco, η στρατηγική της «συγκατοίκησης» δεν πρόκειται να σταματήσει την αυτόνομη ανάπτυξη της αλυσίδας, η οποία θα «κλείσει» το 2023 με 26 καταστήματα από 24 αυτή τη στιγμή.

Το πρώτο από τα νέα ανοίγματα θα γίνει τις επόμενες ημέρες στη Λεωφόρο Λαυρίου, στην Παιανία, πάνω από κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά χωρίς να υπάρχει σχέση «συγκατοίκησης», ενώ το δεύτερο σημείο βρίσκεται στις Σέρρες εντός του καταστήματος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Εκπροσωπώντας το value retailing, καθώς ο ακριβότερος κωδικός δεν ξεπερνά τα 30 ευρώ, το επενδυτικό πλάνο της Pepco στην 5ετία είναι το άνοιγμα 200 καταστημάτων πανελλαδικά, λέει ο κος Βλάσσης.

Το παράδειγμα της IKEA

Σε αναδιάταξη της εμπορικής της στρατηγικής με μείωση των τετραγωνικών των χώρων πώλησης έχει προχωρήσει και η αλυσίδα IKEA, με τον όμιλο Fourlis να προχωρά σε εμπορική εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων μισθώνοντάς τες σε άλλες εμπορικές επιχειρήσεις.

Τέτοιου είδους κινήσεις έγιναν στα μεγάλα καταστήματα IKEA στη Λάρισα και στα Ιωάννινα όπου από 20.000 τ.μ. έκαστο έγιναν 10.000 τ.μ. έκαστο.

Οι χώροι που ελευθερώθηκαν στα Ιωάννινα μισθώθηκαν στην πολωνική αλυσίδα ένδυσης Sinsay (όμιλος LPP), στην Pepco και στην τουρκική LC Waikiki.

www.ot.gr

Δημοφιλή νέα

Facebook

APXH