Καταγγελία για παρατυπίες σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Καταγγελία για παρατυπίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Επικοινωνία και Ηγεσία σε Οργανισμούς/Επιχειρήσεις» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κάνει η ακαδημαϊκός του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Σωτηρία Τριαντάρη, υποστηρίζοντας ότι έχει βασιστεί σε παλιό και μη έγκυρο ΦΕΚ και η παιδαγωγική του επάρκεια δεν υφίσταται.
Η ακαδημαϊκός, η οποία υπογράφει την επίσημη επιστολή που έχει αποσταλεί σε υπουργό και υφυπουργό Παιδείας, στο Τμήμα Β’ Μεταπτυχιακών Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, στην ΕΘΑΑΕ, και έχει προχωρήσει σε καταγγελία στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, κάνει λόγο για «σοβαρές παρεκκλίσεις» από διαδικασίες πιστοποίησης και νόμιμης λειτουργίας, οι οποίες – όπως υποστηρίζει – θέτουν ζήτημα αξιοπιστίας, διαφάνειας και ισονομίας για το σύνολο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων της χώρας.
Προκήρυξη πριν εκδοθεί το ΦΕΚ ίδρυσης
Στο επίκεντρο της καταγγελίας βρίσκεται το χρονικό κενό μεταξύ της επίσημης ίδρυσης του προγράμματος και της προκήρυξης εισαγωγής φοιτητών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στους αρμόδιους φορείς: Το ΦΕΚ ίδρυσης του μεταπτυχιακού δημοσιεύτηκε στις 22 Ιουλίου 2025. Η προκήρυξη για υποβολή αιτήσεων είχε ήδη αναρτηθεί από 16 Ιουνίου 2025, δηλαδή περίπου έναν μήνα πριν το πρόγραμμα αποκτήσει νομική υπόσταση. «Αυτό είναι ποινικό αδίκημα. Έχουν κάνει παράβαση του νόμου, δεν υπολόγισαν ούτε το ΦΕΚ ούτε τίποτα, το έκαναν μόνο και μόνο για να έχουν οικονομικό αποτέλεσμα», σημειώνει στο ThessPost.gr.
Άλλα μαθήματα στο πρόγραμμα σπουδών, άλλα στην προκήρυξη
«Αλαλούμ» επικρατεί και στα σετ μαθημάτων που παρουσιάζονται στο πρόγραμμα σπουδών και στην προκήρυξη, όπως εξηγεί η κα Τριαντάρη. «Στο πρόγραμμα σπουδών αναγράφονται τα καινούρια τους μαθήματα, όμως στην προκήρυξη, αναγράφονται τα μαθήματα του παλιού μεταπτυχιακού. Αυτό συμβαίνει επίτηδες, ώστε να κρατήσουν στους κόλπους τους την παιδαγωγική επάρκεια. Επίτηδες δημιουργείται μια διαφοροποίηση και σύγχυση ώστε να μη το καταλάβει εύκολα κανείς», τονίζει.
Η απουσία Παιδαγωγικής Επάρκειας
Το βασικότερο ζήτημα σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, είναι η αναφορά άτι το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «παρέχει Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια». Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, τα προγράμματα επάρκειας πρέπει να επαναξιολογούνται και να πιστοποιούνται εκ νέου από την ΕΘΑΑΕ και το ΙΕΠ. Οι μεταβατικές διατάξεις προβλέπουν ότι η παλαιά επάρκεια έπαψε να ισχύει από τις 31/8/2023. Για νέο πρόγραμμα απαιτείται νέα και ξεχωριστή διαδικασία πιστοποίησης. «Χρησιμοποιούν την παιδαγωγική επάρκεια που δεν υφίσταται και δεν έχει ακολουθήσει τον νόμο, την οποία είχε το παλιό μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Άρα έχει γίνει μια εκμετάλλευση και αύριο, τα παιδιά που θα πάνε να καταθέσουν τα χαρτιά τους στον ΑΣΕΠ, θα πάρουν τη θέση από άλλους».
Η πανεπιστημιακός τονίζει ότι το θέμα δεν περιορίζεται σε διοικητικές αστοχίες, αλλά έχει «άμεσες συνέπειες για τους φοιτητές και τον ακαδημαϊκό ανταγωνισμό». Η ίδια υποστηρίζει ότι οι υποψήφιοι μπορεί να παραπλανώνται οικονομικά, πιστεύοντας πως αποκτούν προσόν που δεν υφίσταται νομικά, ενώ άλλοι υποψήφιοι σε νόμιμα πιστοποιημένα μεταπτυχιακά βρίσκονται σε μειονεκτική θέση. Παράλληλα επισημαίνει ότι το νέο πρόγραμμα φαίνεται να λειτουργεί με πολύ υψηλό αριθμό εισακτέων, με τέσσερα τμήματα και δεκάδες φοιτητές ανά τμήμα, γεγονός που – όπως σημειώνει – δεν συνάδει με τις συνήθεις πρακτικές «ακαδημαϊκής ποιότητας» στα μεταπτυχιακά.
thesspost.gr





