Πηγαίνουν “περίπατο” τα πολυδιαφημιζόμενα πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης


Δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την ίδρυση 60 πολυδύναμων campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το υπουργείο Παιδείας:
- δεν έχει κινήσει καμία διαδικασία για την ίδρυση ούτε ενός campus,
- ενώ στη Βουλή η πρώην υφυπουργός Παιδείας Ιωάννα Λυτρίβη είχε ανακοινώσει στις 21-1-25, στη Βουλή ότι τον Σεπτέμβριο του 2025 θα ξεκινήσει πιλοτικά η λειτουργία πέντε campus στα Κουφάλια στον Δήμο Χαλκηδόνας, στο Πέραμα, στο Χαϊδάρι, στις Σέρρες, στον Λαγκαδά και στα Νέα Μουδανιά , ο σημερινός υφυπουργός Κώστας Βλάσης ανακοίνωσε την κατάργηση του ΣΑΕΚ Κουφαλίων, το οποίο συγχωνεύεται από 1/9/2025 στη ΣΑΕΚ Σίνδου.
Το esos για να διακωμωδήσει το γεγονός είχε συμπεριλάβει το θέμα στα φετινά Πρωταπριλιάτικα (Διαβάστε εδώ)
Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί και στη Βουλή τις επόμενες ημέρες καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει κληθεί, με επίκαιρη ερώτηση, από τον τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Στέφανο Παραστατίδη να απαντήσει στις εξής ερωτήσεις :
1. Ποια είναι η συνολική πρόοδος εφαρμογής του ν. 5082/2024; Πόσα ΚΕΕΚ έχουν ιδρυθεί μέχρι σήμερα και σε ποιο στάδιο βρίσκεται η λειτουργική τους προετοιμασία;
2. Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο η ΣΑΕΚ Κουφαλίων, η οποία είχε χαρακτηριστεί από την Υφυπουργό Παιδείας ως πιλοτικό ΚΕΕΚ με έναρξη τον Σεπτέμβριο 2025, συγχωνεύεται μόλις λίγους μήνες αργότερα;
Τα 60 πολυδύναμα campus
Οταν πριν δυο χρόνια ψηφίζονταν ο σχετικός νόμος το υπουργείο Παιδείας είχε προγραμματίσει να ιδρυθούν πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ( Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.), στις εξής Περιφέρειες:
- Αττική12
- Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης4
- Δυτική Ελλάδα 6
- Δυτική Μακεδονία3
- Ηπείρου4
- Θεσσαλία3
- Ιονίων Νήσων 1
- Κεντρική Μακεδονία13
- Κρήτη2
- Βόρειο Αιγαίο 1
- Νότιο Αιγαίο 2
- Πελοποννήσου4
- Στερεά Ελλάδα5
Τα κριτήρια
Τα κριτήρια που έβαλε το υπουργείο Παιδείας για την ίδρυση των παραπάνω Κ.Ε.Ε.Κ. ήταν δύο :
- Να λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ. , και
- Να μην λειτουργεί στο ίδιο σχολικό συγκρότημα Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο.
“Μάνατζερ” σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ
Με το Νόμο θεσμοθετήθηκαν 60 θέσεις “Μάνατζερ” οι οποίοι φέρουν τον τίτλο “Οργανωτικός Συντονιστής” .
Μάλιστα για τους μάνατζερ (Οργανωτικός Συντονιστής) των 60 campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.) , ο νόμος προέβλεπε διατληρηση του μισθολογικού κλιμακίου, στο οποίο έχει καταταγεί κατά την τοποθέτηση ή απόσπασή του και επιπλέον επίδομα 1.000 ευρώ Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης.
Η αμοιβή των μάνατζερ μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.
Η διάρκεια της θητείας του μάνατζερ μπορεί να λήξει πρόωρα, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού, για σπουδαίο λόγο, χωρίς να γεννάται δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλης αξίωσης του υπαλλήλου.
Διαδιακσία επιλογής των 60 μανατζερ
Σύμφωνα με το άρθρο 13 το Σχεδίου Νόμου , το οποίο κατατέθηκε σήμερα, προς ψήφιση, στη Βουλή:
1. Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) συστήνεται θέση Οργανωτικού Συντονιστή, ο οποίος επιλέγεται κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης, και τοποθετείται ή αποσπάται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ή στην περίπτωση της απόσπασης με κοινή απόφαση των αρμόδιων οργάνων του φορέα προέλευσης και του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για θητεία
τεσσάρων (4) ετών, η οποία δύναται να ανανεωθεί μία φορά.
2. Για την επιλογή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. εκδίδεται δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καλούνται εκπαιδευτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δίκαιου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων του δημόσιου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14του ν. 4270/2014 (Α ́ 143). Τα πρόσωπα του δεύτερου εδαφίου υποβάλλουν αίτηση, που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται στην πρόσκληση, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δέκα (10) ημέρες από την ανάρτησήτης στο πρόγραμμα Διαύγεια. Οι αιτήσεις μαζί με τα δικαιολογητικά εξετάζονται από Τριμελή Επιτροπή, που συγκροτείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και αποτελείται τουλάχιστον από έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης και δύο (2) Προϊσταμένους Διεύθυνσης ή Τμήματος του Υπουργείου.
3. Ηπρόσκλησηεκδήλωσηςενδιαφέροντοςπεριλαμβάνειτααπαιτούμεναπροσόντα,καθώςκαι τα πρόσθετα επιθυμητά προσόντα τα οποία συνεκτιμώνται, τον τρόπο και τα δικαιολογητικά απόδειξης των προσόντων που λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση των υποψηφίων, την ακριβή προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και τον τρόπο υποβολής τους, καθώς και τη διενέργεια προσωπικής συνέντευξης των υποψηφίων.
4. Ως ελάχιστα προσόντα για την επιλογή του Οργανωτικού Συντονιστήτου Κ.Ε.Ε.Κ.ορίζονταιτα εξής:
α) Πτυχίο και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμοι τίτλοι της αλλοδαπής,
β) άριστη γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας που αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του π.δ. 85/2022 (Α ́232),
γ) επαγγελματική εμπειρία έξι (6) τουλάχιστον ετών σε θέματα σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, που αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 11 του π.δ. 85/2022.. Πλέον των προσόντων επιλογής της παρούσας, απαιτείται ο υποψήφιος να έχει τα γενικά προσόντα διορισμού και να μην έχει τα κωλύματα διορισμού, όπως ορίζονται στο Κεφάλαιο Α ́ του Μέρους Α ́ του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α ́ 26).
5. Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ. διατηρεί το μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο έχει καταταγεί κατά την τοποθέτηση ή απόσπασή του και λαμβάνει το επίδομα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α ́ 176). Η αμοιβή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. είναι δυνατό να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.
6. Η θητεία του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. δύναται να λήξει πρόωρα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για σπουδαίο λόγο, αφού προηγηθεί προηγούμενη ακρόασή του, που ανάγεται σε πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντωντου ή μη υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. ή αδυναμία εκτέλεσης τωνκαθηκόντων του, καθώς επίσης και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δυνητικής θέσης σε αργίακατά την παρ. 1 του άρθρου 104 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. Η σύμφωνα με τον ως άνω τρόπο λήξη της θητείας του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. δεν γεννά δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλης αξίωσης τουυπαλλήλου και ισοδυναμεί με: α) λήξη της τοποθέτησής του στην εν λόγω θέση και επιστροφή του στη θέση και την οργανική μονάδα όπου υπηρετούσε πριν από την επιλογή του, αν είναι υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και β) λήξη της απόσπασης, αν έχει την ιδιότητα υπαλλήλου άλλου φορέα του δημοσίου τομέα.
Αρμοδιότητες του Οργανωτικού Συντονιστή
Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Προεδρεύει των εργασιών του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., καταρτίζει την ημερήσια διάταξηκαι εισηγείται τα θέματα αυτής ή ορίζει άλλον εισηγητή,
β) επιβλέπει την εφαρμογή της πολιτικής και την υλοποίηση του τριετούς στρατηγικού σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης που προβλέπεταιστην παρ. 6 του άρθρου 5, καθώς και της ετήσιας στοχοθεσίας του Κ.Ε.Ε.Κ.,
γ) μεριμνά για την ορθή εφαρμογή των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης του Κ.Ε.Ε.Κ., σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές δομές του Κέντρου,
δ) υποστηρίζει τους Διευθυντές των επιμέρους δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του Κέντρου, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους,
ε) εισηγείται επί θεμάτων σχετικών με την οργάνωση, τη λειτουργία και τον συντονισμό των δράσεων του Κ.Ε.Ε.Κ.,
στ) συντονίζει και επιβλέπει την υλοποίηση του σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του Κ.Ε.Ε.Κ.,
ζ) σχεδιάζει και συντονίζει τις δράσεις προβολής και εξωστρέφειας του Κ.Ε.Ε.Κ. και για τον σκοπό αυτόν καταρτίζει σχέδια δημοσιότητας και προβολής,
η) εισηγείται προς τον Πρόεδρο του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) μέτρα για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του Κέντρου,
θ) υποβάλλει στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ., μέσω του Συμβουλίου Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), την ετήσια έκθεση πεπραγμένων του Κ.Ε.Ε.Κ.,
ι) έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) του Κ.Ε.Ε.Κ.,
ια) αναπτύσσει και μεριμνά για τις συνεργασίες του Κ.Ε.Ε.Κ. με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), ερευνητικά ιδρύματα και επιχειρήσεις της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,
ιβ) έχει την ευθύνη για τη συνεργασία των εκπαιδευτικών μονάδων του Κ.Ε.Ε.Κ. με εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού,
ιγ) εισηγείται τεκμηριωμένα στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. τη δημιουργία Θεματικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.),
ιδ) έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της εποπτείας του Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ., καθώς και τον συντονισμό των δομών του Κ.Ε.Ε.Κ., την οργάνωση και τη συνεργασία των φορέων του και εποπτεύει την υλοποίηση των απαραίτητων, για την εκπλήρωση των σκοπών του, δραστηριοτήτων,
ιε) υποβάλλει προς έγκριση προγράμματα σπουδών και οδηγούς κατάρτισης
www.esos.gr