Connect with us

Ολοκληρώνεται εντός του 2024 ο νέος αγωγός φυσικού αερίου προς τη Δυτική Μακεδονία

Δυτ. Μακεδονια

Ολοκληρώνεται εντός του 2024 ο νέος αγωγός φυσικού αερίου προς τη Δυτική Μακεδονία

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες του έργου «Αγωγός Υψηλής Πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία» που κατασκευάζει ο ΔΕΣΦΑ, ενώ όπως επισημαίνουν πηγές στο ypodomes.com προβλέπεται να ολοκληρωθεί βάσει χρονοδιαγράμματος, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2024.

Πρόκειται για τον πρώτο αγωγό στην Ελλάδα και έναν από τους πρώτους πανευρωπαϊκά που έχει σχεδιαστεί με την χρήση τεχνολογιών οι οποίες επιτρέπουν και την μεταφορά υδρογόνου σε ποσοστό έως 100%, στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΔΕΣΦΑ για την ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου στην Ελλάδα και της εθνικής στρατηγικής για την «απανθρακοποίηση» του ελληνικού ενεργειακού συστήματος.

Με μήκος περίπου 160 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 163 εκατ. ευρώ, ο νέος αγωγός εξασφαλίζει την ομαλή μετάβαση των Περιφερειών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας στη εποχή μετά το λιγνίτη, παρέχοντας πρόσβαση στο φυσικό αέριο σε πλήθος νέων περιοχών και χρηστών.

Η διαδρομή και τα χαρακτηριστικά του έργου

Σε σχέση με τη διαδρομή, ο αγωγός και οι κλάδοι του θα διασχίζουν τις Περιφέρειες Κεντρικής (Π.Ε. Ηµαθίας, Πέλλας) και ∆υτικής Μακεδονίας (Π.Ε. Κοζάνης, Φλώρινας), ξεκινώντας από τα Τρίκαλα Ημαθίας και καταλήγοντας στην Καρδιά Κοζάνης, καθιστώντας εφικτή την προμήθεια φυσικού αερίου σε νέες περιοχές και διασφαλίζοντας την πιθανή πρόσβαση νέων χρηστών (βιοµηχανικών, βιοτεχνικών, αγροτικών & οικιακών καταναλώσεων) στην ευρύτερη περιοχή.

Παράλληλα, με την κατασκευή του Σταθμού Μέτρησης στην περιοχή της Καρδιάς, ο αγωγός θα τροφοδοτεί το ενοποιημένο σύστημα τηλεθέρμανσης σε Κοζάνη, Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο, με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη και βελτίωση του ανθρακικού αποτυπώματος των ανωτέρω περιοχών.

Όπως προκύπτει από τον βασικό σχεδιασμό, το έργο αποτελείται συγκεκριμένα από 157 χλμ αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης από τα οποία τα:

– 93,4 χλμ./αγωγό 30” ΥΠ ξεκινά από την περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας και θα καταλήγει βόρεια της Πτολεμαΐδας (νέο βανοστάστιο Κομνηνά)

– 29,8 χλμ./ αγωγό 14” ΥΠ κλάδος για την σύνδεση με το Μ Καρδιάς

– 3,4 χλμ./ αγωγό 10’’ ΥΠ κλάδος για την σύνδεση με το Μ/Ρ Άσπρου Σκύδρας

– 9,1 χλμ./ αγωγό 10’’ ΥΠ κλάδος για την σύνδεση με το Μ/Ρ Περδίκα Εορδέας

– 21,3 χλμ./ αγωγό 10” ΥΠ κλάδος για την τροφοδοσία των περιοχών Βέροια/Νάουσα συμπεριλαμβανομένων όλων των απαιτούμενων συνοδών εγκαταστάσεων και βανοστασίων για την ορθή λειτουργία του έργου, καθώς και προβλέψεις μελλοντικών επεκτάσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος αγωγός αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη της Κεντρικής και της ∆υτικής Μακεδονίας, να συμβάλει αποφασιστικά στην οικονομική βιωσιμότητα των τοπικών κοινοτήτων και να οδηγήσει στη δημιουργία νέων έμμεσων και άμεσων θέσεων εργασίας, μέσω και της προσέλκυσης νέων επενδύσεων στην περιοχή.

//ypodomes.com/

Δημοφιλή νέα

Facebook

APXH