Connect with us

Στον “αέρα” η αποκατάσταση της ΕΟ Γρεβενών- Καλαμπάκας

Δυτ. Μακεδονία

Στον “αέρα” η αποκατάσταση της ΕΟ Γρεβενών- Καλαμπάκας

Στον αέρα βρίσκεται πλέον το έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΤΟΤΑΠΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ο. 15 (Γρεβενών- Καλαμπάκας), ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΒΕΝΕΤΙΚΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ, ΕΩΣ ΤΗΝ Τ.Κ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙΟΥ», καθώς λύθηκε η σύμβαση με την ανάδοχο εργοληπτική επιχείρηση («ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε.). Αυτό προκύπτει από τη σχετική απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, η οποία αναρτήθηκε στο “ΔΙΑΥΓΕΙΑ”, σύμφωνα με την οποία «γίνεται αποδεκτό το αίτημα της αναδόχου εργοληπτικής επιχείρησης για την διάλυση της σύμβασης, χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου, του έργου «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΤΟΤΑΠΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ο. 15, ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΒΕΝΕΤΙΚΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ, ΕΩΣ ΤΗΝ Τ.Κ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙΟΥ», λόγω της µη έκδοσης απόφασης έγκρισης των μέτρων ρύθµισης από τη ∆/ΝΣΗ ΠΕΧΩΣ, της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Ηπείρου ∆υτικής Μακεδονίας».

Το ιστορικό- Πως φτάσαμε στη λύση της σύμβασης Πρόκειται για ένα μικρό μεν σε έκταση έργο, μήκους 3χλμ, ιδιαίτερα σημαντικού, ωστόσο, καθώς έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια των εκατοντάδων καθημερινά διερχομένων οδηγών, καθώς σήμερα το εν λόγω οδικό δίκτυο αποτελεί τη μοναδική σύνδεση των Γρεβενών με την Θεσσαλία και κατ΄ επέκταση την Κεντρική Ελλάδα. Στο συγκεκριμένο σημείο το οδόστρωμα είναι σε κάκιστη κατάσταση καθώς παρουσιάζει αλλεπάλληλες εγκάρσιες ρωγμές, με εμφάνιση κυματισμών πολύ υψηλής συχνότητας που καθιστούν την κυκλοφορία των οχημάτων άκρως προβληματική και επικίνδυνη. Για τους λόγους αυτούς και κατόπιν πάγιου αιτήματος της τοπικής κοινωνίας, η Περιφερειακή Αρχή δρομολόγησε την εν λόγω παρέμβαση. Πιο συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση της  23ης Φεβρουαρίου 2017 εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας η δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 950.000,00 €.

Η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, μετά από ενδελεχή έρευνα πρότεινε την ολική αποξήλωση του υπάρχοντος οδοστρώματος και την αντικατάστασή του με  νέο. Ακολούθησε η δημοπράτηση του έργου, όπου, μέσω του σχετικού διαγωνισμού (15 Ιουλίου 2017), προέκυψε ως προσωρινός ανάδοχος η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε., για να φτάσουμε στην 1 Φεβρουαρίου 2018 όταν και υπογράφηκε η σύμβαση του έργου από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρο Καρυπίδη και τον ανάδοχο. Σύμφωνα με τη σύμβαση το έργο θα έπρεπε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί έως τις 1/8/2018. «Με την υπογραφή της σημερινής σύμβασης θεραπεύουμε μία ακόμη παθογένεια του παρελθόντος, επιλύοντας ένα μακροχρόνιο πρόβλημα που έχει να κάνει πρωτίστως με την οδική ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης μετά την υπογραφή της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου.

Ο εργολάβος εγκαταστάθηκε και ήταν έτοιμος να ξεκινήσει το έργο, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ λόγω “γραφειοκρατικών προβλημάτων…” Θυμίζουμε ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Γρεβενών, Ευάγγελος Σημανδράκος, τη Παρασκευή 27 Απριλίου 2018 και κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου όπου έκανε ένα σύντομο απολο γισμό πεπραγμένων με αναφορά στα σημαντικότερα ζητήματα και έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν σχεδιασθεί και δρομολογηθεί για το επόμενο διάστημα στην ΠΕ Γρεβενών, αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο έργο, σημειώνοντας ότι: « Έχει υπογραφεί η σύμβαση. Βρισκόμαστε στη τελική φάση των ρυθμίσεων της κυκλοφορίας και θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια γραφειοκρατικά θέματα. Ελπίζω ότι αυτό θα γίνει σύντομα και πολύ γρήγορα ο εργολάβος θα εγκατασταθεί για την εκτέλεση του έργου».

Η θέση της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας Ποιά, όμως, ήταν αυτά τα “γραφειοκρατικά θέματα”, τα οποία, όπως αποδείχθηκε, δεν ξεπεράστηκαν ποτέ για να φτάσουμε πλέον στη λύση της σύμβασης; Όπως μας ενημέρωσε, κατόπιν τηλεφωνικής μας επικοινωνίας, ο αναπληρωτής Δ/ντης Τενχικών Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας κ Κωνσταντίνος Αναγνώστου, η Διεύθυνση έκρινε ότι οι εργασίες, λόγω του μικρού πλάτους του οδοστρώματος στο σημείο της παρέμβασης (7 μέτρα), δεν μπορούσαν να γίνουν κλείνοντας μόνο το ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Προκειμένου λοιπόν να γίνει το έργο σωστά και να μην υπάρξει κίνδυνος για τους διερχόμενους οδηγούς, η Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας, όπως υποχρεούτε από το νόμο, ζήτησε από τη ∆/ΝΣΗ ΠΕΧΩΣ, της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Ηπείρου ∆υτικής Μακεδονίας τη διακοπή της κυκλοφορίας για 2 μήνες στην ΕΟ 15 (Γρεβενών-Καλαμπάκας) και την έγκριση εκτροπής της κυκλοφορίας για το ίδιο διάστημα μέσω της ΕΟ 16 (Τρίκαλα- Μαλακάσι- Ιωάννινα) και από το κόμβο της Παναγιάς τα οχήματα να κατευθύνονται για Γρεβενά μέσω της Εγνατίας Οδού.

Παράλληλα κατέθεσε και σχετική ερώτηση στο υπουργείο. Ωστόσο, η σχετική άδεια από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση δε δόθηκε ποτέ, ενώ δεν υπήρξε καμία απάντηση από το υπουργείο. Λόγω λοιπόν της μη έγκρισης των µέτρων ρύθµισης της κυκλοφορίας από τη ∆/ΝΣΗ ΠΕΧΩΣ, της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Ηπείρου ∆υτικής Μακεδονίας, η εργοληπτική εταιρία κατέθεσε αίτημα διάλυσης της σύμβασης προς τη Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας, το οποίο και έγινε αποδεκτό. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πρωινής» υπήρξε έντονη αντίδραση από τη ΠΕ Τρικάλων σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο εκτροπής της κυκλοφορίας…και πλέον η Δ/νση Τεχνικών Έργων Δυτ. Μακεδονίας περιμένει από το υπουργείο να απαντήσει αν η ΠΕ Τρικάλων έχει το δικαίωμα να απαγορεύσει την εν λόγω εκτροπή κυκλοφορίας.

Αμείλικτα τα ερωτήματα. Εκτεθειμένοι Περιφέρεια, Αποκεντρωμένη και Υπουργείο Τα ερωτήματα που τίθενται λοιπόν από τη τοπική κοινωνία των Γρεβενών είναι αμείλικτα και χρήζουν άμεσης απάντησης: Είναι δυνατόν, στην Ελλάδα του 2018, ένα έργο μόλις τριών χλμ, που κρίθηκε απαραιτήτως αναγκαίο και έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια των εκατοντάδων καθημερινά διερχομένων οδηγών, για το οποίο μάλιστα έχει βρεθεί η χρηματοδότηση, έχει προκηρυχθεί, έχει προκύψει ανάδοχος και έχει υπογραφεί και η σύμβαση με τον ανάδοχο, να βρίσκεται κυριολεκτικά στον “αέρα” λόγω αδυναμίας εξεύρεσης των απαραίτητων μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας (από πού δηλαδή θα εκτρέπονταν η ροή των οχημάτων για περίπου δύο μήνες); Ποια είναι η επίσημη θέση της Αποκεντρωμένης επί του θέματος και γιατί μέχρι σήμερα το αρμόδιο υπουργείο σιωπά; Ποια είναι η θέση του τοπικού βουλευτή και ποιες οι παρεμβάσεις του προκειμένου να ξεπεραστούν τα “γραφειοκρατικά ζητήματα”; “Πρωϊνή” Γρεβενών

Continue Reading
You may also like...

Δημοφιλή νέα

Facebook

APXH