Connect with us

Γρεβενά :Απογοήτευση του Εμπορικού κόσμου για τις χειμερινές εκπτώσεις

Γρεβενά

Γρεβενά :Απογοήτευση του Εμπορικού κόσμου για τις χειμερινές εκπτώσεις

Οι εκπτώσεις φτάνουν στο τέλος τους και η αγορά των Γρεβενών κάνει την αποτίμηση τους. Μια αποτίμηση που, δυστυχώς, για μία ακόμη φορά καταδεικνύει ότι ο κατήφορος της εμπορικής κίνησης και κατά συνέπεια των εισροών χρημάτων στα άδεια ταμεία των εμπορικών καταστημάτων, όχι μόνο δεν έχει σταματήσει, αλλά συνεχίζεται με αυξανόμενους ρυθμούς. Αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων, κυρίως στα είδη ένδυσης και υπόδησης, αγγίζουν σε αρκετές περιπτώσεις το 70%, ενώ και στα υπόλοιπα είδη οι τιμές είναι εξαιρετικά συμφέρουσες, ο κόσμος δεν ανταποκρίνεται. Παρά τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για αύξηση της αγοραστικής κίνησης και του τζίρου τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, η συνολική κατανάλωση παραμένει περιορισμένη και, μάλιστα, όπως παραπονιέται ο εμπορικός κόσμος, αρκετά μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.

«Ενώ το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων φάνηκαν κάποια σημάδια αισιοδοξίας ότι η κίνηση κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων θα κινηθεί σε ικανοποιητικούς ρυθμούς, από το δεύτερο δεκαήμερο και μετά παρατηρήθηκε μια πολύ μεγάλη κοιλιά. Κοιλιά που συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια των Απόκρεων», δήλωσε στο «Μαχητή» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γρεβενών Κώστας Δημάδης, για να συμπληρώσει: «Ακόμη δε μπορώ να μιλήσω ποσοστιαία, κάτι που θα το γνωρίζουμε το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου και μετά τη καθιερωμένη έρευνα που θα κάνουμε, ωστόσο εκτιμώ ότι σε σύγκριση με πέρυσι καταγράφεται πτώση στην αγοραστική κίνηση στη τοπική αγορά. Φαίνεται ότι οι καταναλωτές στη περιοχή μας, ότι είχαν να ξοδέψουν, τα ξόδεψαν την εορταστική περίοδο όπου η κίνηση ήταν σχετικά αυξημένη.

«Τώρα τα πορτοφόλια είναι άδεια. Δυστυχώς και στις εκπτώσεις τα καταστήματά μας μπαίνουνε μέσα», μας ανέφερε χαρακτηριστικά τοπικός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο τομέα των ηλεκτρικών ειδών. Από τη μια μεριά οι φόροι και οι άλλες υποχρεώσεις του κάθε μήνα που δεν αφήνουν περιθώρια για αγορές, και από την άλλη το κλίμα αβεβαιότητας που εξακολουθεί και υπάρχει στη ελληνική οικονομία, έχουν διαμορφώσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τον εμπορικό κόσμο, με τη ρευστότητα να παραμένει μεγάλο ζητούμενο και τις ανοχές του κλάδου να εξαντλούνται επικίνδυνα.

Το φαινόμενο δεν αφορά μόνο στη αγορά των Γρεβενών, αλλά είναι γενικότερο και αποδίδεται στην οικονομική αδυναμία των πολιτών να κάνουν αγορές πέραν των απολύτως απαραίτητων ειδών. Από τη μια μεριά οι φόροι και οι άλλες υποχρεώσεις του κάθε μήνα που δεν αφήνουν περιθώρια για αγορές, και από την άλλη το κλίμα αβεβαιότητας που εξακολουθεί και υπάρχει στη ελληνική οικονομία, έχουν διαμορφώσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τον εμπορικό κόσμο, με τη ρευστότητα να παραμένει μεγάλο ζητούμενο και τις ανοχές του κλάδου να εξαντλούνται επικίνδυνα. Το επιπλέον δυσάρεστο είναι ότι ο εμπορικός κόσμος που είδε τις ελπίδες και τις προσδοκίες του να διαψεύδονται κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο, έχει τώρα μπροστά του μια ακόμη πιο δύσκολη μεταβατική περίοδο όπως είναι ο Μάρτιος, που είναι ένας μήνας αρκετά δύσκολος όσον αφορά το εμπόριο.

Είναι ένας μήνας ο οποίος ακόμα δεν έχει φτιάξει ο καιρός και χαρακτηρίζεται “νεκρός” για την αγορά, ενώ παράλληλα οι οικονομικές υποχρεώσεις, αλλά και τα έξοδα λειτουργίας των καταστημάτων (θέρμανση κλπ) “τρέχουν” με αμείωτους ρυθμούς. Βέβαια, τη λήξη των χειμερινών εκπτώσεων θα ακολουθήσει ένα 10ήμερο προσφορών, το οποίο, όμως, σε καμιά περίπτωση δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για ανάκαμψη ή έστω για μια μικρή ανάσα. Μοιραία, οι όποιες ελπίδες του εμπορικού κόσμου επικεντρώνονται πλέον στη Πασχαλινή περίοδο η οποία φέτος είναι αρκετά νωρίς. “Μαχητής” Γρεβενών

Δημοφιλή νέα

Facebook

APXH