Connect with us

Aπλοί τρόποι για να νικήσεις το κρυολόγημα!

Υγεία

Aπλοί τρόποι για να νικήσεις το κρυολόγημα!

Η εποχή της γρίπης και των ιώσεων έχει ξεκινήσει, που σημαίνει πως είναι ώρα να λάβεις τα μέτρα σου για να θωρακίσεις το ανοσοποιητικό σου απέναντι στους… κακόβουλους εισβολείς.

Έρευνα δείχνει πως οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με τη μείωση της ηλιοφάνειας τους χειμερινούς μήνες, καταστέλλουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Μπορεί να παίρνεις συμπλήρωμα βιταμίνης C, να πίνεις αμέτρητα μπολ με ζωμό κρέατος και να πλένεις τα χέρια σου συνεχώς για να κρατήσεις όσο γίνεται τους ιούς μακριά σου, μπορείς όμως να κάνεις και περισσότερα.

Ανάπνεε καθαρό αέρα

Η έκθεση στο φυσικό φως του ήλιου (ακόμη και το χειμώνα) είναι σημαντική για να σχηματίσει ο οργανισμός σου την απαραίτητη για το ανοσοποιητικό βιταμίνη D. Από την άλλη πλευρά, η καθημερινή έκθεση στους περιβαλλοντικούς ρύπους μπορεί να σκοτώσει τα λεμφοκύτταρα του ανοσοποιητικού, με αποτέλεσμα να είσαι πιο επιρρεπής στις φλεγμονές και οι πνεύμονές σου να γίνονται λιγότερο ανθεκτικοί στα βακτήρια. Ένας καλός ιονιστής αέρα είναι η λύση που χρειάζεσαι: απορροφά ρύπους και άλλες ακαθαρσίες μέσα στο σπίτι σου αντισταθμίζοντας τυχόν βλάβες που προκαλούνται από τον επιβαρημένο ατμοσφαιρικό αέρα.

Τρώγε καθημερινά γιαούρτι

Το έντερό μας «φιλοξενεί» το εντυπωσιακό 85% του ανοσοποιητικού συστήματος – οπότε, η καλή πέψη ισοδυναμεί με καλύτερο ανοσοποιητικό. Σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Science and Medicine in Sport αναφέρεται πως αθλητές από τη Νέα Ζηλανδία παρουσίαζαν περίπου 40% λιγότερα κρυολογήματα και λοιμώξεις του γαστρεντερικού λαμβάνοντας συμπλήρωμα προβιοτικών συγκριτικά με τη λήψη placebo. Τα πλούσια σε προβιοτικά σνακ, όπως το φυσικό γιαούρτι, «θρέφουν» τον γαστρεντερικό σου σωλήνα προσφέροντάς του ωφέλιμα βακτήρια, ενώ διεγείρουν επίσης τη δραστηριότητα των προστατευτικών λευκών αιμοσφαιρίων. «Για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήνω, επίσης, προβιοτικές τροφές, όπως ωμό ξινολάχανο, πίκλες, κεφίρ, μαύρη σοκολάτα, τουρσί, ψωμί» συμπληρώνει η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος.

Παράγγειλε κάρι

Το τσίλι καταπολεμά αποτελεσματικά τις λοιμώξεις, χάρη στην αντιφλεγμονώδη δράση που έχει η καψαϊκίνη, το συστατικό που το κάνει καυτερό. Είναι, επίσης, πηγή βιταμίνης C, η οποία έχει προληπτική δράση αλλά έχει αποδειχτεί πως μειώνει το χρόνο ασθένειας και την ένταση των συμπτωμάτων. «Είναι σημαντικό να αναπληρώνεις τα αποθέματά σου σε βιταμίνη C, η οποία είναι υδατοδιαλυτή, που σημαίνει πως ο οργανισμός σου δεν μπορεί να την αποθηκεύσει» επισημαίνει η ειδικός.

Σήκω από το γραφείο

Αν κάνεις καθιστική δουλειά, προσπάθησε να σηκώνεσαι κάθε 90 λεπτά για λίγη ώρα από το γραφείο. Έτσι, ενδυναμώνονται τα λεμφοκύτταρα στο σώμα σου, τα οποία είναι σχεδιασμένα ώστε να επιτίθενται στα βακτήρια.Άρα, όσο περισσότερα έχεις, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να «κολλήσεις» κάποια ίωση.

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Δημοφιλή νέα

Facebook

APXH