Connect with us

Γρεβενά:Σε “ομηρία” οι υποψήφιοι οδηγοί

Γρεβενά

Γρεβενά:Σε “ομηρία” οι υποψήφιοι οδηγοί

Ένας μήνας (από 1η Οκτωβρίου) συμπληρώνεται σε λίγες ημέρες από τη στιγμή που σταμάτησαν οι πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και στο Νομό Γρεβενών για την απόκτηση διπλώματος και ο αριθμός των πολιτών που είναι στην αναμονή ολοένα και μεγαλώνει. Είναι μια κατάσταση που έχει πολλούς εμπλεκόμενους και προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις.

Ξεκινάει από τον υπουργό, περνάει από τους περιφερειάρχες, αφορά στους εξεταστές, επηρεάζει τους εκπαιδευτές και εν τέλει αποτρέπει τους πολίτες – υποψήφιους οδηγούς να αποκτήσουν δίπλωμα. Οι εξεταστές – υπάλληλοι των κατά τόπους Διευθύνσεων Μεταφορών που συμμετέχουν στις πρακτικές εξετάσεις για τη χορήγηση των αδειών οδήγησης από την 1η Οκτωβρίου απέχουν από την εργασία τους λόγω της μη καταβολής του εξεταστικού επιδόματος.

Αποφάσισαν μάλιστα να συνεχίσουν την αποχή τους μέχρι και σήμερα Παρασκευή 26 Οκτωβρίου, χωρίς να αποκλείεται, τουλάχιστον για την ώρα, επέκταση της κινητοποίησής τους. Όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπάλληλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.) η αποχή από το έργο των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, ισχύει είτε αυτές προγραμματίζονται εντός, είτε εκτός ωραρίου εργασίας.

Ενίστανται γιατί από τα τέλη του περασμένου Απριλίου δεν τους καταβάλλεται το μηνιαίο επίδομα των 178 ευρώ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις, που Ένας μήνας (από 1η Οκτωβρίου) συμπληρώνεται σε λίγες ημέρες από τη στιγμή που σταμάτησαν οι πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και στο Νομό Γρεβενών για την απόκτηση διπλώματος και ο αριθμός των πολιτών που είναι στην αναμονή ολοένα και μεγαλώνει. Είναι μια κατάσταση που έχει πολλούς εμπλεκόμενους και προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις. Ξεκινάει από τον υπουργό, περνάει από τους περιφερειάρχες, αφορά στους εξεταστές, επηρεάζει τους εκπαιδευτές και εν τέλει αποτρέπει τους πολίτες – υποψήφιους οδηγούς να αποκτήσουν δίπλωμα.

Οι εξεταστές – υπάλληλοι των κατά τόπους Διευθύνσεων Μεταφορών που συμμετέχουν στις πρακτικές εξετάσεις για τη χορήγηση των αδειών οδήγησης από την 1η Οκτωβρίου απέχουν από την εργασία τους λόγω της μη καταβολής του εξεταστικού επιδόματος. Αποφάσισαν μάλιστα να συνεχίσουν την αποχή τους μέχρι και σήμερα Παρασκευή 26 Οκτωβρίου, χωρίς να αποκλείεται, τουλάχιστον για την ώρα, επέκταση της κινητοποίησής τους. Όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπάλληλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.) η αποχή από το έργο των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, ισχύει είτε αυτές προγραμματίζονται εντός, είτε εκτός ωραρίου εργασίας. Ενίστανται γιατί από τα τέλη του περασμένου Απριλίου δεν τους καταβάλλεται το μηνιαίο επίδομα των 178 ευρώ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις, που γίνονται εκτός του κανονικού ωραρίου.

Προχθές μάλιστα με νέα ανακοίνωσή τους κάλεσαν τον αρμόδιο υπουργό να αναλάβει τις ευθύνες του: «Τέταρτη εβδομάδα αποχής των συναδέλφων εξεταστών από το έργο των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και όχι μόνο «το αυτί» του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών δεν ιδρώνει, αλλά ούτε καν ανταποκρίνεται στα αιτήματά μας για συνάντηση», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση και προσθέτει: «Τι κι αν παραμένουν απλήρωτοι οι συνάδελφοι για 5 μήνες, τι κι αν οι πολίτες ταλαιπωρούνται και δεν μπορούν να πάρουν δίπλωμα οδήγησης, τι κι αν οι εκπαιδευτές οδήγησης είναι χωρίς δουλειά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εδώ και 2 ½ χρόνια μελετάει το νέο σύστημα εξετάσεων. Μελετάει …, επιλέγοντας να συνδέει την αποζημίωση των συναδέλφων – εξεταστών με το όποιο νέο σύστημα εξετάσεων οδήγησης, αντί να προωθήσει τη ρύθμιση για την πληρωμή τους».

Καλούν ακόμη τον υπουργό να «σκύψει» στα αιτήματά τους και «να αναστείλει τις εξετάσεις για τους 74άρηδες πολίτες και να φέρει προς ψήφιση τη σχετική τροπολογία παράτασης της προθεσμίας του άρθρου 219 του ν.4512/2018 (Α’5) για την καταβολή της προβλεπόμενης μηνιαίας αποζημίωσης στους υπαλλήλους – εξεταστές υποψήφιων οδηγών, αποδεσμεύοντας το ζήτημα αυτό από τη συζήτηση για το όποιο νέο σύστημα εξετάσεων, που ευελπιστούμε να μην είναι διάτρητο, να υπηρετεί την οδική ασφάλεια και να μην «διαλύει» τις υπηρεσίες Μεταφορών των Περιφερειών».

Ωστόσο, ακόμη και αν λυθεί το πρόβλημα με τα δεδουλευμένα των πέντε μηνών, κανείς δεν γνωρίζει πως θα συνεχιστεί η ομαλή λειτουργία του συστήματος καθώς βάσει του νέου νομοθετικού πλαισίου, οι εξετάσεις θα πρέπει να γίνονται μονίμως εντός ωραρίου από εξεταστές σε ειδικούς χώρους. Ήδη, η μία Περιφερειακή Διοίκηση μετά την άλλη τις τελευταίες ημέρες αποφασίζουν να γίνουν εξετάσεις εντός ωραρίου. Κάτι τέτοιο όμως δεν εφαρμόζεται από τους υπαλλήλους.

«Το πρόβλημα είναι έντονο και στη περιοχή μας. Θα πρέπει άμεσα να βρεθεί μια λύση καθώς η «παράτασή του» ζημιώνει τόσο τους συναδέλφους εκπαιδευτές, όσο, κυρίως, τους δεκάδες πολίτες-υποψήφιους οδηγούς που περιμένουν να εξεταστούν για να λάβουν το δίπλωμά τους. Μεταξύ αυτών και αρκετοί που περιμένουν πως και πως να βγάλουν το δίπλωμά τους για να εργαστούν», σημειώνει στη «Πρωινή» ο Εκπαιδευτής Οδήγησης, Νίκος Χατζόπουλος.

Επανέλεγχος διπλωμάτων οδήγησης για όλους άνω των 74 ετών 

Όπως προαναφέραμε, ένα από τα αιτήματα των εξεταστών είναι και η αναστολή των εξετάσεων για τους 74 χρονών και άνω οδηγούς, θέμα που αφορά χιλιάδες οδηγούς στη περιοχή μας. Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τον νέο Κ.Ο.Κ., όλοι οι οδηγοί άνω των 74 χρόνων, θα πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους αποδεικνύοντας πως και ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ. Το υπουργείο Μεταφορών με εγκύκλιο του προς τις αρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες βάζει «φρένο» στους ηλικιωμένους που κυκλοφορούν στους δρόμους και έχουν… χάσει τα αντανακλαστικά τους αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν την διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν. Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης). Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Επίσης, όσοι απορρίπτονται σε θεωρητικές εξετάσεις πάνω από τέσσερις (4) φορές έχουν δικαίωμα επανεξέτασης µε την παρέλευση δεκατεσσάρων (14) ημερών.

Το υπουργείο εξειδικεύοντας τις αλλαγές που έγιναν στον ΚΟΚ με τον πρόσφατο νόμο 4530/18, προχώρησε στον καθορισμό της διαδικασίας για την επανεξέταση της ικανότητας οδήγησης των πολιτών άνω των 74 ετών. Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται: Κάτοχος άδειας οδήγησης οποιασδήποτε κατηγορίας που την ανανεώνει μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών, στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση συμπληρώνει την/τις κατηγορία/ες που επιθυμεί να ανανεώσει και υποβάλλει: α) Μία (1) πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου, για κάθε ΔΕΕ που εκδίδεται προκειμένου να συμμετάσχει σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για την αντίστοιχη κατηγορία που επιθυμεί να ανανεώσει.

Για κάθε κατηγορία που ο ενδιαφερόμενος θα εξεταστεί εκδίδεται και αντίστοιχο ΔΕΕ. β) Αποδεικτικό, για την καταβολή του προβλεπόμενου ποσού για κάθε προγραμματισμό δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς οδηγού κάθε κατηγορίας που επιθυμεί να ανανεώσει. Μετά την έκδοση του ΔΕΕ η αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών προγραμματίζει τη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς του ενδιαφερομένου κατ’ αναλογία της παραγράφου 3 του άρθρου 24.

Ο ενδιαφερόμενος σύμφωνα µε τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του π.δ.51/2012, υποχρεούται και σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. Η παραπάνω διαδικασία διενεργείται µε οποιοδήποτε όχημα της αντίστοιχης κατηγορίας που επιθυμεί να ανανεώσει ο ενδιαφερόμενος, το οποίο πληροί τα κριτήρια των διατάξεων του άρθρου 3 του π.δ.51/2012. Για το όχημα αυτό πρέπει να διατίθενται όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του (Άδεια κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Καυσαερίων, Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, Απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας).

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς πραγματοποιείται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών. Σε περίπτωση που το όχημα που χρησιμοποιείται στη δοκιμασία δεν ανήκει στον ενδιαφερόμενο, απαιτείται παραχώρηση του οχήματος από τον ιδιοκτήτη του στον ενδιαφερόμενο µε υπεύθυνη δήλωση.

Ο ενδιαφερόμενος που είναι κάτοχος άδειας οδήγησης πάνω από µία από τις κατηγορίες ΑΜ ή Α1 ή Α2 ή Α, διενεργεί τη δοκιμασία στη μεγαλύτερη που επιθυμεί, καλύπτοντας και τις μικρότερες που έχει στην κατοχή του σύμφωνα µε το άρθρο 4 (Κλιμάκωση και ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης) του π.δ.51/2012. Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί, να εξεταστεί σε μικρότερη κατηγορία δικύκλου που δεν κατέχει αλλά μπορεί να οδηγήσει σύμφωνα µε τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Η καθοδήγηση του οδηγού στη δοκιμασία γίνεται µε ασύρματη επικοινωνία. Το δίκυκλο ακολουθείται από όχημα κατηγορίας Β, εφόσον διατίθενται όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του (όπως, Άδεια κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Καυσαερίων, Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, Τέλη κυκλοφορίας), στο οποίο επιβαίνει η εξεταστική επιτροπή.

Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι κάτοχος άδειας οδήγησης περισσοτέρων της μίας κατηγοριών, τότε οι δοκιμασίες διενεργούνται, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ.51/2012, για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να ανανεώσει. Η δοκιμασία για όχημα κατηγορίας Β1 πραγματοποιείται κατ’ αναλογία της διαδικασίας δοκιμασίας για όχημα κατηγορίας Β. Οι απαιτούμενες εξετάσεις για την ανανέωση διενεργούνται τηρουμένης της σειράς χορήγησης των κατηγοριών η οποία προκύπτει από την παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ.51/2012 και µε την προϋπόθεση επιτυχούς εξέτασης της προηγούμενης κατηγορίας.

Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έχει την δυνατότητα εφόσον το επιθυμεί, να ανανεώσει μέρος των κατηγοριών που κατέχει και στην περίπτωση αυτή εξετάζεται σύμφωνα µε τον παραπάνω πίνακα για τις κατηγορίες που επιθυμεί να ανανεώσει.

Μετά την επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς σύμφωνα µε το παρόν άρθρο, στο νέο έντυπο της άδειας οδήγησης ανανεώνονται οι κατηγορίες στις οποίες έχει εξεταστεί καθώς και οι υπόλοιπες που καλύπτονται από τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης, µε τη συμπλήρωση της στήλης 11 στις αντίστοιχες κατηγορίες.

Σε περίπτωση εξέτασης σε κατηγορία που δεν κατέχει ο ενδιαφερόμενος αλλά μπορούσε να οδηγεί σύμφωνα µε τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης, τότε συμπληρώνεται και η στήλη 10 µε την ημερομηνία επιτυχούς εξέτασης της κατηγορίας αυτής. Η/Οι κατηγορία/ες που δεν επιθυμεί να ανανεώσει παραμένει/ουν ληγμένη/ες. Εφόσον η ημερομηνία ισχύος του νέου εντύπου (4α) είναι αυτή της συμπλήρωσης των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών και μετά, ο ενδιαφερόμενος υπόκειται υποχρεωτικά στις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

»Πρωϊνή»

Continue Reading
You may also like...

Δημοφιλή νέα

Σχετικά Με Τον Ιστότοπο

media-news.gr, οι ειδήσεις με ένα κλικ…

Facebook

Σχετικά Με Τον Ιστότοπο

Αυτό φαίνεται να είναι ένα καλό μέρος να κάνεις μία εισαγωγή για ‘σένα και για τον ιστότοπό σου ή να περιλάβεις κάποιες συστάσεις.

APXH