Connect with us

Αθέμιτος ανταγωνισμός στις τηλεπικοινωνίες με θύματα τους καταναλωτές – Τι να προσέχετε πριν την υπογραφή της σύμβασης

Χωρίς κατηγορία

Αθέμιτος ανταγωνισμός στις τηλεπικοινωνίες με θύματα τους καταναλωτές – Τι να προσέχετε πριν την υπογραφή της σύμβασης

Συνθήκες καταχρηστικής και επιθετικής λειτουργίας και αθέμιτου ανταγωνισμού  επικρατούν στην αγορά τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με θύματα τους καταναλωτές. Πολλές καταγγελίες που έχουν γίνει στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας που αναφέρουν ότι:


– Εκπρόσωποι των εταιρειών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και ίντερνετ τους καλούν σε ακατάλληλες ώρες (συνήθως μεσημεριανές) και τάζουν «λαγούς με πετραχήλια» για να τους πείσουν να αλλάξουν εταιρεία.

– Αποκρύπτουν ή διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει τέλος (ποινή) αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης.

– Εάν πειστεί ο καταναλωτής να αλλάξει εταιρεία, ο παλιός πάροχος επιβάλλει υψηλά πρόστιμα για τη διακοπή της σύμβασης πριν τη λήξη της ανάλογα με το χρόνο που υπολείπεται.

– Όσοι αδυνατούν να πληρώσουν λαμβάνουν μηνύματα από δικηγορικά γραφεία (εισπρακτικές εταιρείες) που τους απειλούν με νομικές κυρώσεις.

– Σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες επιβαρύνουν τους λογαριασμούς με πρόσθετες, πέραν του συμβολαίου παροχές ή τέλη χωρίς  και  τη συναίνεση του πελάτη τους

Τι να προσέχετε πριν από  την υπογραφή της σύμβασης

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας   επισημαίνει ότι  οι πολίτες δεν θα πρέπει να εμπιστεύονται τις διαφημίσεις, αλλά να  ενημερωθούν  για το τι  ακριβώς περιλαμβάνει η προσφορά:

– Tα λεπτά ομιλίας για σταθερά/κινητά, ταχύτητα ίντερνετ και τη διάρκεια της σύμβασης.

– Tο τέλος αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν  από την ημερομηνία λήξης.

– Tις ακριβείς χρεώσεις, το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση.

– Tην ταχύτητα πρόσβασης στο Internet.

Η σύμβαση   είναι ισχυρή ακόμη και όταν συμφωνείται τηλεφωνικά. Σ’ αυτή τη περίπτωση ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών. Η εταιρεία υποχρεούται να σας αποστείλει το έντυπο της σύμβασης και το έντυπο υπαναχώρησης. Οι καταναλωτές θα πρέπει να  διαβάσουν  προσεκτικά τα «ψιλά γράμματα», διότι συχνά κρύβονται καταχρηστικοί όροι.

Πληροφορίες Σύμβασης

Θα πρέπει να περιέχουν περιγραφή των παρεχόμενων υπηρεσιών και το επίπεδο ποιότητας αυτών, τις τιμές και τον τρόπο τιμολόγησης των υπηρεσιών, την διάρκεια της σύμβασης και τους όρους αποζημίωσης σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών κακής ποιότητας.

Καταγγελία Σύμβασης

Οι καταναλωτές έχουν  το δικαίωμα με έγγραφη αίτηση να διαμαρτυρηθούν  ή να καταγγείλουν  τη σύμβαση χωρίς επιβάρυνση,  εάν οι υπηρεσίες που λαμβάνονται,  δεν είναι αυτές που έχουν συμφωνηθεί ή αν η εταιρεία τροποποιήσει μονομερώς τη σύμβαση.

Φορητότητα

Οι καταναλωτές  έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν  τον τηλεφωνικό αριθμό  σταθερής, κινητής και καρτοκινητής τηλεφωνίας, κάθε φορά που αλλάζουν  εταιρεία.

Προσωπικά δεδομένα

Δεν επιτρέπεται η εκχώρηση προσωπικών δεδομένων σε δικηγορικά γραφεία ή εισπρακτικές εταιρείες χωρίς την ενημέρωση του πελάτη. Επιτρέπεται η καταγραφή συνομιλιών ως αποδεικτικά στοιχεία εμπορικής συναλλαγής, μόνο με την συγκατάθεση των μερών.
Οι συνδρομητές δικαιούνται να ζητήσουν να μην συμπεριληφθούν σε έντυπους ή ηλεκτρονικούς καταλόγους.

Υπερχρέωση λογαριασμού

Οι κλήσεις προς αριθμούς αυξημένης χρέωσης (13ΧΧΧ, 15ΧΧΧ, 901ΧΧΧΧ), οι διεθνείς συνδιαλέξεις κλπ. δεν περιλαμβάνονται στα πακέτα προσφορών και χρεώνονται πανάκριβα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να χρησιμοποιούν  φραγή, εφόσον δεν τους χρησιμοποιούν.

Αν γίνει υπερχρέωση του λογαριασμού από 5ψηφια νούμερα SMS μηνυμάτων, χωρίς να έχουν   ενημερωθεί οι καταναλωτές για το ύψος της χρέωσης και χωρίς να έχουν συναινέσει σε αυτήν,  τότε θα πρέπει να διαμαρτυρηθούν  στην εταιρεία και να ζητήσουν  την  διαγραφή των χρεώσεων.

Για τα smartphones  θα πρέπει οι καταναλωτές  να ενημερωθούν   για τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet, καθώς και για τις ισχύουσες χρεώσεις.

Επιπλέον ,  οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερωθούν  για τον τρόπο που μπορούν  να ελέγχουν  το λογαριασμό  τους, πριν ακόμα καταναλωθεί η δωρεάν χρήση χρόνου και όγκου δεδομένων του οικονομικού πακέτου τους.

Δείτε εδώ ένα αναλυτικό οδηγό για την τηλεφωνία και το διαδίκτυο:

http://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/admin/downloads/Informative_Documentation/EETT.pdf

Για καταγγελίες μπορούν οι ενδιαφερόμενοι  να  απευθύνονται στις Ενώσεις Καταναλωτών ή στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Φαξ: 2106105049, e-mail: info@eett.gr  

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας

APXH